Start wearing purple!

Har du en "sanger" gemt i maven, eller har du bare fundet på den fede tekst til en ny Lyngby-sang? Så post dem her i dette forum.
Kolding

Start wearing purple!

Indlægaf Kolding » tors 3. maj 2007 11:14

Hej!

Jeg kom lige i tanke om den her sang der hedder 'Start Wearing Purple'. den kan findes på http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=8377874 (til dels fordi jeg godt kunne tænke mig noget med et pumpeorgel)

Verset kan ikke bruges, men omkvædet er for fedt, især hvis vi sætte tempoet en lille smule op... Desuden er den en god sang at gentage, det ligger lige for at starte lige når man er færdig...

Teksten kunne evt. lyde sådan her:

Vi elsker Lyngby, elsker Lyngby (na na na na na)
Og trøjen den er kongeblååååå
5+7 stavelser
3 stavelser
For trøjen den
er kongeBLÅ

Ja, jeg kunne sgu ikke lige finde på noget i midten, men det kan være at det kommer senere, ellers er folk velkommende til at være kreative...
Holler!

Thomas Wivel

Indlægaf Thomas Wivel » tors 3. maj 2007 11:22

Fatter ikke en brik af den sang!! Hvad er vers og hvad er omkvæd. Skal man synge samtidigt med den lamme violin eller hvad sker der!!! Jeg synes ikke det holder, men det kan være at jeg bare ikke fatter din idé!!

very nice

Indlægaf Avatard » tors 3. maj 2007 12:13

Synes faktisk at den ide er ganske god.. og ja den skal bare lidt op i tempo.. super fedt, efter at have hørt den et par gange!!!

Start wearing purple, wearing purple - Vi elsker lyngby, elsker lyngby (nananananaaaa)

Det rykker :)

Kolding

Indlægaf Kolding » tors 3. maj 2007 13:21

Johnny Hey skrev:Fatter ikke en brik af den sang!! Hvad er vers og hvad er omkvæd. Skal man synge samtidigt med den lamme violin eller hvad sker der!!! Jeg synes ikke det holder, men det kan være at jeg bare ikke fatter din idé!!

Omkvædet er:
Start wearing purple, wearing purple, nananananaaaa
Start wearing purple for me nooooow
All your sanities and wits they will all vanish
I promise
It is just a
matter of time

Og nej, jeg tror ikke at vi skal synge oven i violinen, med mindre at du selv tager den med...

Thomas Wivel

Indlægaf Thomas Wivel » tors 3. maj 2007 13:27

hahahahaha.. Nu er jeg med.. Når man kommer ind på den skodside er der en eller anden pænt ringe sang der går igang med det samme og det troede jeg så var den i mente.

Synes faktisk den er ret grineren og jeg kan godt se idéen med "Start Wearing Purple"

Vi elsker Lyngby, Elsker Lyngby (na na na na naa)
Og Trøjen den er Kongeblååå
Vi er Lokalpatrioter og vi elsker vores by
Og trøjen den er Kongeblåå

Linie 3 skal måske finpudses, da han synger i en rytme der vil blive svær at holde på stadion, men den kunne måske godt fungere.

Kolding

Indlægaf Kolding » tors 3. maj 2007 13:33

Jep det er en fed sang!

Tredje linie kunne og være:

For vi lever og ånder - det er Lyngby til jeg dør

Så det bliver:
For vi lever og
ånder det er lyngby
til jeg dør
For trøjen den
er kongeBLÅ

ellers skulle vi finde på noget der rimer på blå... Det er rigtigt at tredje linie har en svær rytme, og jo, den skal gøres lidt nemmere... spørgsmålet er om det sker helt af sig selv hvis den bliver prøvet på lægterne...

PerXX
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf PerXX » tors 3. maj 2007 13:55

Gogol er fede! :D Gogol og Lyngby kan kun være endnu bedre!
Med mine musikalske evner er det dog begrænset hvor meget jeg kan hjælpe med sangen... :oops:

Naglfar

Indlægaf Naglfar » tors 3. maj 2007 15:47

:lol: kunne godt virke...!!!

Kolding

Indlægaf Kolding » tors 3. maj 2007 18:30

Ok, jeg tror at denne her tekst passer bedre ind i melodien, men det kan stadig godt være at vi ikke skal være så pedantiske med rytmen...

For vi lever for
at klubben skal i Suppen
Det' Lyngby!
For det er Lyng-
by til jeg DØR

Efter hver gang det er sunget kan man indlede næste omgang med:
FOR - VI - SI'R
Vi elsker Lyngby, etc...

bringbacksuperman
Geografisk sted: Bagsværd

Indlægaf bringbacksuperman » tors 3. maj 2007 20:50

Kolding skrev:
For vi lever for
at klubben skal i Suppen
Det' Lyngby!
For det er Lyng-
by til jeg DØR

...
Helt sikkert - den ville være super fed.. og så ned i tempo og for fuld smæk op igen.. og med to trommer kunne den få en rigtig ompa fornemmelse..! dog synes jeg "klubben skal i suppen" - er lidt for kortsigtet. jeg vender tilbage hvis jeg finder på noget.. og godt arbejde..
LYNGBY BK 1921

Tilbage til "Forslag til nye sange"