Nogle ideer til nye sange

Har du en "sanger" gemt i maven, eller har du bare fundet på den fede tekst til en ny Lyngby-sang? Så post dem her i dette forum.
Brugeravatar
El Vaquero Chiflado
Geografisk sted: Tegucigalpa

Indlægaf El Vaquero Chiflado » lør 27. sep 2008 18:22

Ralleju skrev:
El Vaquero Chiflado skrev:
Bennetzen!! skrev:
El Vaquero Chiflado skrev:Er det ikke muligt at blande kristendommen udenom?

Hvorfor?

Svaret er ret simpelt, men nu skal jeg forklare dig hvorfor. Jeg har et ønske om at støtte Lyngby Boldklub - det sker bl.a. gennem sang. Men denne sang vil jeg være forhindret i at synge med på, da jeg ikke ønsker at deltage i et budskab, der er fedtet ind i/spiller på kristne (eller andre religioners) værdier. Jeg er formentlig ikke den eneste, der har det sådan. Under alle omstændigheder kan jeg slet ikke se, hvad kristendommen har med LBK at gøre.

Du kan UMULIGT være seriøs?
Det er det samme som at sige til den dag vi dør, men da gud rimer så er det da klart at fortrække.

Åh, men det er jeg skam.

Brugeravatar
Tifo
Kontakt:

Indlægaf Tifo » søn 28. sep 2008 09:47

Hahaha det er sku for blæst det her. Hvorfor skal alle tråde på det her forum udvikle sig sådan her? Om det er pis fra El Vaquero Chiflado's side er en ting, men hvorfor skal 9 ud af 10 tråde så køres væk fra fokus blot for de billige point på den platte humor-konto. Hvis det er seriøst så ved jeg slet ikke hvad man skal skrive til det??? Det er fandme for langt ude
I ride the Big Fuckers!!!

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado

Indlægaf El Vaquero Chiflado » søn 28. sep 2008 12:16

Jeg mener ikke, at tråden her bliver kørt væk fra fokus som sådan, da jeg kommenterer på et par linjer fra en foreslået tekst til en sang. Og nej, jeg tager ikke pis. Jeg mener det rent faktisk, når jeg skriver, at den kristne tro ikke bør vikles ind i teksterne. LBK har jo intet med kristendommen at gøre for fa'n. Det er fuldstændig samme pointe som med politiske budskaber, der heller ikke plejer at få en plads i sangene.

ibrehnécairo

Indlægaf ibrehnécairo » søn 28. sep 2008 12:31

El Vaquero Chiflado skrev:Jeg mener ikke, at tråden her bliver kørt væk fra fokus som sådan, da jeg kommenterer på et par linjer fra en foreslået tekst til en sang. Og nej, jeg tager ikke pis. Jeg mener det rent faktisk, når jeg skriver, at den kristne tro ikke bør vikles ind i teksterne. LBK har jo intet med kristendommen at gøre for fa'n. Det er fuldstændig samme pointe som med politiske budskaber, der heller ikke plejer at få en plads i sangene.

Hvor er du ser kristendommen i teksten? "Gud" er vel ikke et beskyttet varemærke for kristendommen?
Don Ø er en proletar. Det kan man både se og høre. Han har ikke opfundet, opbygget eller skabt meget andet end evidente, ligegyldige virksomhedsovertagelser, og en narcisistisk virksomhedskultur omkring hans eget ego.

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado

Indlægaf El Vaquero Chiflado » søn 28. sep 2008 13:44

ibrehnécairo skrev:
El Vaquero Chiflado skrev:Jeg mener ikke, at tråden her bliver kørt væk fra fokus som sådan, da jeg kommenterer på et par linjer fra en foreslået tekst til en sang. Og nej, jeg tager ikke pis. Jeg mener det rent faktisk, når jeg skriver, at den kristne tro ikke bør vikles ind i teksterne. LBK har jo intet med kristendommen at gøre for fa'n. Det er fuldstændig samme pointe som med politiske budskaber, der heller ikke plejer at få en plads i sangene.

Hvor er du ser kristendommen i teksten? "Gud" er vel ikke et beskyttet varemærke for kristendommen?

På hvilken måde adskiller dit spørgsmål sig fra Bettys tidligere i tråden, som jeg allerede har svaret på?

ibrehnécairo

Indlægaf ibrehnécairo » søn 28. sep 2008 14:00

Så hvis der skrives gud med lille "g" er det OK med dig?
Don Ø er en proletar. Det kan man både se og høre. Han har ikke opfundet, opbygget eller skabt meget andet end evidente, ligegyldige virksomhedsovertagelser, og en narcisistisk virksomhedskultur omkring hans eget ego.

Brugeravatar
stadionpølsen
Geografisk sted: Bryggen

Indlægaf stadionpølsen » søn 28. sep 2008 14:05

"Loyale hele livet. Til den dag vi tjeker ud!" - så er den ged barberet ;)
STADIONPØLSEN LBK - Danmarksmesteren på Grill! /ignore Punto. Punto is now on Ignore

Brugeravatar
Tifo
Kontakt:

Indlægaf Tifo » søn 28. sep 2008 15:22

Man må bare lade vær med at synge med hvis man virkelig har det så stramt over alt der ikke er 100% politisk korrekt. Så længe 9 ud af 10 stadig synger med så er det fint for mig.

Du kan jo bare selv indsætte et ord istedet for gud: til den dag vi møder knud? - det burde da ikke være noget problem vel?

:eek:

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado

Indlægaf El Vaquero Chiflado » søn 28. sep 2008 16:40

ibrehnécairo skrev:Så hvis der skrives gud med lille "g" er det OK med dig?

Ordet "gud" har en funktion i sætningen, der aldrig ville kunne tillade dig at tolke ordet som andet end egenavnet "Gud". Med andre ord spiller det ikke den store rolle om ordet er stavet med lille eller stort "g", for betydningen bliver den samme. Det eneste jeg benyttede lille "g" vs. stort "g" til var at argumentere for, at skribenten netop afslørede den implicitte betydning af ordet via den måde ordet var skrevet på.
Senest rettet af El Vaquero Chiflado søn 28. sep 2008 17:10, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado

Indlægaf El Vaquero Chiflado » søn 28. sep 2008 16:47

Tifo skrev:Man må bare lade vær med at synge med hvis man virkelig har det så stramt over alt der ikke er 100% politisk korrekt. Så længe 9 ud af 10 stadig synger med så er det fint for mig.

Du kan jo bare selv indsætte et ord istedet for gud: til den dag vi møder knud? - det burde da ikke være noget problem vel?

:eek:

Ja, og så har det intet med politisk korrekthed at gøre. Jeg vil bare ikke ufrivilligt gøres til repræsentant for noget jeg ikke kan stå inde for. Men du har ret: Jeg kan bare lade være med at synge med - og sådan vil det blive.

Apropos forslaget om at erstatte nogle ord for andre i sange - ja, det er der jo nogle, der er kendt for.

Og tak i øvrigt for at illustrere min pointe omkring navnet "Gud" ved at erstatte det med navnet "Knud".

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado

Indlægaf El Vaquero Chiflado » søn 28. sep 2008 16:49

stadionpølsen skrev:"Loyale hele livet. Til den dag vi tjeker ud!" - så er den ged barberet ;)

Den sætning har jeg intet problem med.

Brugeravatar
Tifo
Kontakt:

Indlægaf Tifo » søn 28. sep 2008 17:02

Det er jo for plat det her. Opret en ny tråd også kan du lade den køre videre der. :rolleyes:

TM28

Indlægaf TM28 » ons 1. okt 2008 01:30

stadionpølsen skrev:"Loyale hele livet. Til den dag vi tjeker ud!" - så er den ged barberet ;)

Puha, det var godt...

Det er flueknepperi, metaforen er jo ikke til at tage fejl af...

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado

Indlægaf El Vaquero Chiflado » ons 1. okt 2008 10:31

TM28 skrev:

Puha, det var godt...

Det er flueknepperi, metaforen er jo ikke til at tage fejl af...

Nej, det er den vel ikke. "Til den dag vi tjekker ud" betyder vel "til den dag vi dør". Men hvad er din pointe?

Brugeravatar
Murphy.
Geografisk sted: Gøteborg

Indlægaf Murphy. » ons 1. okt 2008 11:05

Tjekker ud ?

Det lyder sku da dumt..

Jeg er selv verdens største ateist, og jeg syntes det lyder mere cool med gud i slutningen. Det er et ”Term” som man bruger meget i fodbold sammenhæng, og jeg har ingen problemer med at synge at en spiller er gud, og jeg for heller ikke ondt i røven over at hører nogen sige at Lyngby er guds eget hold , eller hvad folk ellers kan finde på at sige.. gud er død osv…

Det giver sangen en smugle pragt at synge at man er loyal til det sidste. Til man møder gud. Om man så tror på det eller ej. Så skal du hører hvad de synger på Balkan eller i Sydamerika..

Det som om du skal brokke dig over alt ting… gå dog ud og find dig en sød kæreste, eller i det mindste prøv at finde nogle lyspunkter i dit liv.. det er da for trættende at læse dine sure opstød…
Gammel sur stodder, der hader moderne fodbold.

Tilbage til "Forslag til nye sange"