Fællessang/Protest

Har du en "sanger" gemt i maven, eller har du bare fundet på den fede tekst til en ny Lyngby-sang? Så post dem her i dette forum.
sorte

Fællessang/Protest

Indlægaf sorte » lør 5. jan 2008 18:58

Jeg har en sang, men inden jeg tør smide den op, så skal jeg høre Blue Vikings holdning til fanregister? For eller imod?

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin
Geografisk sted: Søborg

Re: Fællessang/Protest

Indlægaf Jakob P. » lør 5. jan 2008 19:46

BlueLife skrev:Jeg har en sang, men inden jeg tør smide den op, så skal jeg høre Blue Vikings holdning til fanregister? For eller imod?

Officielt er BV vel for, eftersom DFF har godkendt det, men som du kan læse i en anden tråd, er der ret så delte meninger om det. Den overvejende konsensus er nok, at loven i dens nuværende ordlyd giver for frie tøjler til diverse "magtinstanser", viz. hvornår er man en hooligan...

Men uanset hvad er der jo heldigvis ingen censur her på forummet, så bring it on. Om ikke andet vil det sikkert være en god griner :)
Kongens Lyngby - Vores klub!

sorte

Indlægaf sorte » lør 5. jan 2008 20:02

Ja, så må jeg prøve.
Sangen er lavet for ALLE klubber i Danmark, da der er mange med samme holdning.

Det er en protest imod Lene Espersens' forslag om Fansregistre.
Den lyder sådan:
(Melodi: Ååh, Lyngby Boldklub, altid med jer, må I forstå)

Åh, kære Lene, tag dig sammen, tag nu og gååå
Med lov og registrering og med al for meget magt,
Prøver du at smadre den kultur som vi har skabt

Vi har det til fælles at vi elsker vor kultur
Du får aldrig lov at sætte ægte fans i bur

- Den bliver sunget imorgen d. 6 Januar, i Brøndby Hallen til Indendørsfodbolden.

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin

Indlægaf Jakob P. » søn 6. jan 2008 10:51

BlueLife skrev:Ja, så må jeg prøve.
Sangen er lavet for ALLE klubber i Danmark, da der er mange med samme holdning.

Det er en protest imod Lene Espersens' forslag om Fansregistre.
Den lyder sådan:
(Melodi: Ååh, Lyngby Boldklub, altid med jer, må I forstå)

Med lov og registrering og med al for meget magt,
Prøver du at smadre den kultur som vi har skabt

Vi har det til fælles at vi elsker vor kultur
Du får aldrig lov at sætte ægte fans i bur

- Den bliver sunget imorgen d. 6 Januar, i Brøndby Hallen til Indendørsfodbolden.

OK, der burde være censur :x :D Spøg til side... Idéen er god nok, men det er forkert at være personlig. Denne lov havde set dagens lys uanset hvilken justitsminister, vi havde haft, og bortset fra hooliganregistret er der stort set ingen grænser for alle de gode ting, der er sket for retssikkerheden i DK under Lene E.!

Brugeravatar
Dunkel KunF #220
Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Dunkel KunF #220 » søn 6. jan 2008 13:39

Jakob P. skrev:OK, der burde være censur :x :D Spøg til side... Idéen er god nok, men det er forkert at være personlig. Denne lov havde set dagens lys uanset hvilken justitsminister, vi havde haft, og bortset fra hooliganregistret er der stort set ingen grænser for alle de gode ting, der er sket for retssikkerheden i DK under Lene E.!

Hmmm, jeg synes nu denne sag det er ok at være personlig. Godt nok er stort set alle partier tilhængere, men det nu engang justitsministeren, der skal have tæsk både
* når narhoveder i "fankulturen" slår hinanden og andre i hovedet i forbindelse med fodbold - samt skaber sig "for" tosset
* og når idioter på Christiansborg og i klubberne i panik indføre tåbelig og formodenlig virkningsløs symbollovgivning

Herudover tæller at Overvågnings-Lene også står moder til vores syge-syge overvågningslov (undskyld Anti-terorlov)

Afslutningsvis - jo de andre politikere skal også have med skovlen - og jo det det nuværende er langt bedre end det oprindelige - kunne blot godt have tænkt mig som minimum en solnedgangsklausul - lidt som med patriot act i USA

Men måske kunne man lave en, der var mere fokuseret på problemet - f.eks. "Åhhhh registrer os, kære Lene.."
Det Offentlige er et dyr, der sover uvækkeligt på vores hverdagsvej.
Men stundom vågner det og slår en streg, som vores virkelyst kan snuble over."
Piet Hein om bl.a. kommunalbestyrelsen i LTK ;-) /David

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin

Indlægaf Jakob P. » søn 6. jan 2008 14:35

Dunkel KunF #220 skrev:
Jakob P. skrev:OK, der burde være censur :x :D Spøg til side... Idéen er god nok, men det er forkert at være personlig. Denne lov havde set dagens lys uanset hvilken justitsminister, vi havde haft, og bortset fra hooliganregistret er der stort set ingen grænser for alle de gode ting, der er sket for retssikkerheden i DK under Lene E.!

Hmmm, jeg synes nu denne sag det er ok at være personlig. Godt nok er stort set alle partier tilhængere, men det nu engang justitsministeren, der skal have tæsk både
* når narhoveder i "fankulturen" slår hinanden og andre i hovedet i forbindelse med fodbold - samt skaber sig "for" tosset
* og når idioter på Christiansborg og i klubberne i panik indføre tåbelig og formodenlig virkningsløs symbollovgivning

Herudover tæller at Overvågnings-Lene også står moder til vores syge-syge overvågningslov (undskyld Anti-terorlov)

Afslutningsvis - jo de andre politikere skal også have med skovlen - og jo det det nuværende er langt bedre end det oprindelige - kunne blot godt have tænkt mig som minimum en solnedgangsklausul - lidt som med patriot act i USA

Men måske kunne man lave en, der var mere fokuseret på problemet - f.eks. "Åhhhh registrer os, kære Lene.."

Do I detect a hint of sarkasm? ;-)

Tilbage til "Forslag til nye sange"