Nogle ideer til nye sange

Har du en "sanger" gemt i maven, eller har du bare fundet på den fede tekst til en ny Lyngby-sang? Så post dem her i dette forum.
Brugeravatar
Dobbeltgængeren
Indlæg: 13212
Tilmeldt: tirs 23. apr 2002 13:05

Indlægaf Dobbeltgængeren » ons 1. okt 2008 12:43

Jeg foreslår bare EVC lader være med at synge med, når den linie kommer... Det er jo komplet flueknepperi af værste skuffe. Kan ikke se hvorfor - når alle andre er enige og ikke har et problem med teksten - at den skal laves om.

PS. Hvis det er sådanne bagateller man hænger sig i, så kan jeg godt forstå man er lidt hurtig på aftrækkeren indimellem... Oh my God!

Brugeravatar
Bikerjensen
Indlæg: 4423
Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 17:41
Geografisk sted: Kongens By

Indlægaf Bikerjensen » ons 1. okt 2008 12:50

Dobbeltgængeren skrev:PS. Hvis det er sådanne bagateller man hænger sig i, så kan jeg godt forstå man er lidt hurtig på aftrækkeren indimellem... Oh my God!


Det hedder ikke Oh my God, men Oh my Knud :cool:
28. november er ny nationaldag i Kongens by!

Brugeravatar
Dobbeltgængeren
Indlæg: 13212
Tilmeldt: tirs 23. apr 2002 13:05

Indlægaf Dobbeltgængeren » ons 1. okt 2008 13:12

BikerJensen skrev:
Dobbeltgængeren skrev:PS. Hvis det er sådanne bagateller man hænger sig i, så kan jeg godt forstå man er lidt hurtig på aftrækkeren indimellem... Oh my God!


Det hedder ikke Oh my God, men Oh my Knud :cool:


Sorry, det er også rigtigt... Griner stadig over tråden her - det må være det der gjorde jeg skrev forkert.

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado
Indlæg: 431
Tilmeldt: lør 23. dec 2006 13:24
Geografisk sted: Tegucigalpa

Indlægaf El Vaquero Chiflado » ons 1. okt 2008 14:54

Murphy. skrev:Så skal du hører hvad de synger på Balkan eller i Sydamerika..


Sjovt du skulle sige det.

Murphy. skrev:Det som om du skal brokke dig over alt ting… gå dog ud og find dig en sød kæreste, eller i det mindste prøv at finde nogle lyspunkter i dit liv.. det er da for trættende at læse dine sure opstød...


Sig mig, hvor meget research har du lavet på mit liv? (Jeg kender allerede selv svaret).

Ja, og så vil jeg da samtidig beklage mine evigt trættende indlæg - især vil jeg gerne beklage mine kritikpunkter af Blue Army igennem tiderne, som jo selvfølgelig har været intet andet end ubegrundede sure opstød (som du skriver). Jeg går ud fra, at det er der skoen i virkeligheden trykker, sådan forstod jeg det i hvert fald i sin tid.

- Peace

TM28
Indlæg: 201
Tilmeldt: tors 22. aug 2002 00:35

Indlægaf TM28 » tors 2. okt 2008 00:49

El Vaquero Chiflado skrev:Nej, det er den vel ikke. "Til den dag vi tjekker ud" betyder vel "til den dag vi dør". Men hvad er din pointe?

Min pointe var at metaforen i "til den dag vi møder gud" ikke er til at tage fejl af og at du derfor er ude i en gang flueknepperi.
Jeg inkluderede kun det stadionpølsen foreslog i citatet for at ikke at bringe dit citat ud af kontekst...

"Til den dag vi møder gud" og "til den dag vi tjekker ud" er begge metaforer for "til den dag vi dør".

Og netop fordi det blot er metaforer, som oven i købet indgår i en sang, burde du da være i stand til at ignorere det religiøse. Især som det retoriske geni du nu er. Det danske sprog bygger på en kristen kulturarv og ligemeget om man er religøs eller ej, er linjen "til den dag vi møder gud" langt mere storladen, hvilket jo netop er intentionen.

Brugeravatar
jakob_hasse
Indlæg: 1361
Tilmeldt: man 7. apr 2008 11:09
Geografisk sted: Islands Brygge

Indlægaf jakob_hasse » tors 2. okt 2008 01:18

TM28 skrev:Det danske sprog bygger på en kristen kulturarv


Også selvom jeg er meget enig med dig, er jeg ikke sikker på, at du har ret dér. Ja, der er meget kristent i det danske sprog, men der er så sandelig også meget, der ikke er. At sige at det danske sprog bygger på en kristen kulturarv er forkert. Omend kun 50% af det danske sprog stammer fra det gamle fællesnordiske, er det nu stadig det, der danner rammen om dansk, og vi har jo ikke altid været kristne...

TM28
Indlæg: 201
Tilmeldt: tors 22. aug 2002 00:35

Indlægaf TM28 » tors 2. okt 2008 02:44

Så siger vi at en del af det danske sprog bygger på en kristen kulturarv.
Det er rigtigt at vi ikke altid har været kristne (kun i ca. 1000 år), men sproget har heller ikke altid været som det er nu. Min pointe er at kristendommen har influeret vores kultur og sprog og derfor er brugen af religiøse metaforer ikke ensbetydende med at man er religiøs.

Brugeravatar
Dunkel KunF #220
Indlæg: 2031
Tilmeldt: ons 24. apr 2002 22:21
Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Dunkel KunF #220 » tors 2. okt 2008 09:01

Murphy. skrev:Tjekker ud ?

Det lyder sku da dumt..

Jeg er selv verdens største ateist, og jeg syntes det lyder mere cool med gud i slutningen. Det er et ”Term” som man bruger meget i fodbold sammenhæng, og jeg har ingen problemer med at synge at en spiller er gud, og jeg for heller ikke ondt i røven over at hører nogen sige at Lyngby er guds eget hold , eller hvad folk ellers kan finde på at sige.. gud er død osv…

Det giver sangen en smugle pragt at synge at man er loyal til det sidste. Til man møder gud. Om man så tror på det eller ej.


Jeg er enig. Efter at have småsunget den lidt for mig selv, så mener jeg "gud" virker bedst.

De fleste (kultur)kristne jeg kender, synger også med på linien "Og det var Frejas sal" i nationalsangen li'som jeg kender agnostikere, der synger med på "Altid frejdig" osv. Og som TM også skriver, så er det jo ikke ligefrem første gang vi synger "gud"; f.eks. linien "og gudeholdet det er LBK - LBK LBK.."
Senest rettet af Dunkel KunF #220 tors 2. okt 2008 21:45, rettet i alt 2 gange.
Det Offentlige er et dyr, der sover uvækkeligt på vores hverdagsvej.
Men stundom vågner det og slår en streg, som vores virkelyst kan snuble over."
Piet Hein om bl.a. kommunalbestyrelsen i LTK ;-) /David

Brugeravatar
jakob_hasse
Indlæg: 1361
Tilmeldt: man 7. apr 2008 11:09
Geografisk sted: Islands Brygge

Indlægaf jakob_hasse » tors 2. okt 2008 13:09

Dunkel KunF #220 skrev:De fleste kristne jeg kender synger også med på linie "Og det var Frejas sal" i nationalsangen li'som jeg kender agnostikere, der synger med på "Altid frejdig" osv. og som TM også skriver, så er det jo ikke ligefrem første gang vi synger gud; f.eks. linien "og gudeholdet det er LBK - LBK LBK.."


:thumbsup:

Brugeravatar
Bikerjensen
Indlæg: 4423
Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 17:41
Geografisk sted: Kongens By

Indlægaf Bikerjensen » tors 2. okt 2008 13:28

TM28 skrev:"Til den dag vi møder gud" og "til den dag vi tjekker ud" er begge metaforer for "til den dag vi dør"


Så lad os da for helvede gøre EVC glad og synge "Til den dag Gud tjekker ud"..

:cool:
28. november er ny nationaldag i Kongens by!

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin
Indlæg: 5194
Tilmeldt: fre 21. jun 2002 12:48
Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Jakob P. » tors 2. okt 2008 13:48

TM28 skrev:
El Vaquero Chiflado skrev:Nej, det er den vel ikke. "Til den dag vi tjekker ud" betyder vel "til den dag vi dør". Men hvad er din pointe?

Min pointe var at metaforen i "til den dag vi møder gud" ikke er til at tage fejl af og at du derfor er ude i en gang flueknepperi.
Jeg inkluderede kun det stadionpølsen foreslog i citatet for at ikke at bringe dit citat ud af kontekst...

"Til den dag vi møder gud" og "til den dag vi tjekker ud" er begge metaforer for "til den dag vi dør".

Og netop fordi det blot er metaforer, som oven i købet indgår i en sang, burde du da være i stand til at ignorere det religiøse. Især som det retoriske geni du nu er. Det danske sprog bygger på en kristen kulturarv og ligemeget om man er religøs eller ej, er linjen "til den dag vi møder gud" langt mere storladen, hvilket jo netop er intentionen.

WORD! :thumbsup:
Kongens Lyngby - Vores klub!

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado
Indlæg: 431
Tilmeldt: lør 23. dec 2006 13:24
Geografisk sted: Tegucigalpa

Indlægaf El Vaquero Chiflado » tors 2. okt 2008 14:12

BikerJensen skrev:
TM28 skrev:"Til den dag vi møder gud" og "til den dag vi tjekker ud" er begge metaforer for "til den dag vi dør"


Så lad os da for helvede gøre EVC glad og synge "Til den dag Gud tjekker ud"..

:cool:


Ved du hvordan du kunne gøre mig glad? Ved at stoppe med at komme med åndssvage kommentarer, der skal sikre dig en plads som kammersjuk til de store drenge i debatforumgården. Det er næsten for kvalmt at se på, hvordan du verbalt logrer med halen i de rette situationer, så du kan blive kløet lidt bag ørerne. Og det gælder i øvrigt ikke kun dig.

Brugeravatar
Bikerjensen
Indlæg: 4423
Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 17:41
Geografisk sted: Kongens By

Indlægaf Bikerjensen » tors 2. okt 2008 15:54

El Vaquero Chiflado skrev:
BikerJensen skrev:
TM28 skrev:"Til den dag vi møder gud" og "til den dag vi tjekker ud" er begge metaforer for "til den dag vi dør"


Så lad os da for helvede gøre EVC glad og synge "Til den dag Gud tjekker ud"..

:cool:


Ved du hvordan du kunne gøre mig glad? Ved at stoppe med at komme med åndssvage kommentarer, der skal sikre dig en plads som kammersjuk til de store drenge i debatforumgården. Det er næsten for kvalmt at se på, hvordan du verbalt logrer med halen i de rette situationer, så du kan blive kløet lidt bag ørerne. Og det gælder i øvrigt ikke kun dig.


Jamen jeg elsker når DG, Pølsen og de andre kløer mig bag ørene. Men det er vel også bedre, end at blive kløet i røven af Punto som du gør..

Men som DG er jeg enig i denne tråd er drejet over i en forkert retning. Det man synger ska jo ikke tages så højtideligt..

Skulle AB's fans så også anklages for racister og fremmedhadske, fordi de råbte svin efter en af FCM's mørke spillere i mandags??
28. november er ny nationaldag i Kongens by!

Brugeravatar
El Vaquero Chiflado
Indlæg: 431
Tilmeldt: lør 23. dec 2006 13:24
Geografisk sted: Tegucigalpa

Indlægaf El Vaquero Chiflado » tors 2. okt 2008 16:15

BikerJensen skrev:Jamen jeg elsker når DG, Pølsen og de andre kløer mig bag ørene. Men det er vel også bedre, end at blive kløet i røven af Punto som du gør..


Que? Suk, det er så dumt sagt, at jeg ikke burde kommentere på det, men eftersom jeg selv bragte dig i denne pressede situation, så føler jeg det som min pligt at fortælle dig, at dine store ord ikke vejer særlig tungt, når der ikke er substans bag. Det var der til gengæld i mit indlæg, hvilket du helt selv anerkendte ved at sætte navne på nogle af de personer du gerne vil tækkes. Så tak.

P.S. Det var dog kun en af de to, du nævnte, jeg havde i tankerne, men fint.

Brugeravatar
Tifo
Indlæg: 418
Tilmeldt: tirs 23. apr 2002 11:39
Kontakt:

Indlægaf Tifo » tors 2. okt 2008 16:42

Kun på dette forum kan man køre en tråd så meget i sænk over en skide sang-tekst. Hold kæft i er lang ude, nogle langt mere end andre. Kan i virkelig slet ikke se det selv? EVC hvordan kan du blive ved... eller nej lad hellere vær med at svare på det.


:rolleyes:
I ride the Big Fuckers!!!


Tilbage til "Forslag til nye sange"



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster