Vi mangler en "Anthem"

Har du en "sanger" gemt i maven, eller har du bare fundet på den fede tekst til en ny Lyngby-sang? Så post dem her i dette forum.
Mox
Indlæg: 778
Tilmeldt: man 22. apr 2002 18:15
Geografisk sted: Frederiksberg, Danmark

Vi mangler en "Anthem"

Indlægaf Mox » tors 7. jun 2007 14:50

Har man nogensinde været på Anfield og oplevet the Kop synge "You'll never walk alone", eller på Upton Park og set og hørt West Hams fans synge "Forever blowing bubbles", så ved man hvad en sang kan betyde for et fodboldhold.

Nu står vi på kanten af at have færdiggjort et nærmest mirakuløst comeback til den bedste række i dansk fodbold, efter at for kun 5 år siden have været komplet afskrevet af alle andre end os selv.

Hvis vi skulle "adoptere" en sang som "Vores", i stil med de nedenstående. Hvilke sange ville så være gode kandidater?

Birmingham City F.C. - "Keep Right On"
Brentford F.C. - "Hey Jude"
Bristol Rovers F.C. - "Goodnight Irene"
Crystal Palace F.C. - "Glad All Over"
Hibernian F.C. - "Sunshine on Leith"
Hull City AFC - "Only Fools Rush In"
Leicester City F.C. - "When You're Smiling"
Liverpool F.C. - "You'll Never Walk Alone"
Manchester City F.C. - "Blue Moon"
Newcastle United F.C. - "Blaydon Races"
Nottingham Forest F.C. - "You've Lost That Loving Feeling"
Reading F.C.-"Sweet Caroline"
Southampton F.C. - "When the Saints Go Marching In"
Swansea City FC - "Daydream Believer"
Stoke City F.C. - "Delilah"
Sunderland A.F.C. - "Can't Help Falling in Love"
West Ham United F.C. - "I'm Forever Blowing Bubbles".
Wigan Athletic-"You are my sunshine, my only sunshine"
/Mox
#1093

Man holder ikke MED Lyngby.
Man holder ikke AF Lyngby.
Lyngby - det er noget man ER!!!

Forever True
Forever BLUE

Brugeravatar
stadionpølsen
Indlæg: 3728
Tilmeldt: tirs 9. jul 2002 10:18
Geografisk sted: Bryggen

Indlægaf stadionpølsen » tors 7. jun 2007 15:05

God idé!
Trods det fact at jeg fortrækker West Ham tror jeg at Nottingham Forest F.C. - "You've Lost That Loving Feeling" passer os bedst!

We got that Lyyyyyngbyyyyy Feeeeling
OhhUhh that Lyyyyyngbyyyyy Feeeeling
We got that Lyyyyyngbyyyyy Feeeeling and its love love love OhhhUhhh Ohh Ohh

haha
Senest rettet af stadionpølsen tors 7. jun 2007 15:10, rettet i alt 2 gange.
STADIONPØLSEN LBK - Danmarksmesteren på Grill! /ignore Punto. Punto is now on Ignore

Brugeravatar
stadionpølsen
Indlæg: 3728
Tilmeldt: tirs 9. jul 2002 10:18
Geografisk sted: Bryggen

Indlægaf stadionpølsen » tors 7. jun 2007 15:06

Fucking lorte forum! Pardon my french
STADIONPØLSEN LBK - Danmarksmesteren på Grill! /ignore Punto. Punto is now on Ignore

Mox
Indlæg: 778
Tilmeldt: man 22. apr 2002 18:15
Geografisk sted: Frederiksberg, Danmark

Indlægaf Mox » tors 7. jun 2007 15:20

Nu snakker jeg jo i denne særlige situation om en sang hvor man IKKE laver om på teksten, men netop bruger den eksisterende tekst, fordi man kan identificere sig med historien.

Det behøver bestemt ikke være en af de nævnte, det var blot eksempler på, hvordan andre klubber har taget sange til sig.
/Mox

#1093



Man holder ikke MED Lyngby.
Man holder ikke AF Lyngby.
Lyngby - det er noget man ER!!!

Forever True
Forever BLUE

Brugeravatar
stadionpølsen
Indlæg: 3728
Tilmeldt: tirs 9. jul 2002 10:18
Geografisk sted: Bryggen

Indlægaf stadionpølsen » tors 7. jun 2007 15:27

Roger Roger. MEN så er det vel om at kigge C.V. Jørgensen samlingen igennem! Det er fandema smuk Lyngby Historie!

Søndags-seancer
"Endnu en søndag hvor tiden den står så goooodt som stille"

ELLER gå i en anden grøft og tage vores vikinge arv seriøst! Der er pragtfulde bands som Vintersorg, Storm, Tyr og så videre og så væk man kunne hive frem...

Eller skal det være en gammel "klassiker" som i UK? For ja så skal man jo kigge et helt 3. sted! hehe
STADIONPØLSEN LBK - Danmarksmesteren på Grill! /ignore Punto. Punto is now on Ignore

Kolding

Indlægaf Kolding » tors 7. jun 2007 16:45

Hamrende fed ide! Kan i hvert tilfælde godt komme tanke om et par moderne klassikere:

Hvis teksten er ligegyldig synes jeg at Joy Divisions 'Love will tear us apart' ville være fed....

Led Zeppelins 'Black Dog' kunne også være for sprød: I gotta roll, can't stand still, got a flame in my heart, can't get my fill
Eye's that shine burning red, dreams of you all through my head

Thin Lizzys 'The Boys are Back in Town' ville være genial at synge med på også...

The Pretenders 'I'll Stand by You'

Kolding

Indlægaf Kolding » tors 7. jun 2007 16:47

Eller Elvis Presley med 'Return to Sender' ville være flabet at sende en tabende modstander hjem på...

TM28
Indlæg: 201
Tilmeldt: tors 22. aug 2002 00:35

Indlægaf TM28 » tors 7. jun 2007 16:51

Vi er en dansk klub, så derfor bør sangen være dansk. Ellers synes jeg det lugter det for meget af kopi af engelske hold...
Flere sange på dansk!

Kolding

Indlægaf Kolding » tors 7. jun 2007 17:13

TM28 skrev:Vi er en dansk klub, så derfor bør sangen være dansk. Ellers synes jeg det lugter det for meget af kopi af engelske hold...
Flere sange på dansk!


Måske... men de første fire jeg foreslog er jo ikke klassikere på samme måde som dem de engelske hold bruger...

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin
Indlæg: 5194
Tilmeldt: fre 21. jun 2002 12:48
Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Jakob P. » tors 7. jun 2007 17:21

Hvad med "vores egen" Lyngby Boldklubs Viking Vender Hjem? Ville den ikke være oplagt? Problemet, uanset hvad vi ender med at vælge, er jo nok, at vi aldrig kommer til at opleve at bare i nærheden af halvdelen af stadion synger med...
Bortset fra det har vi da allerede den gældende Anthem: "Are you going to San Fransisco" - Det ved enhver, der er kommet på Hatten i de gode gamle dage :)
Kongens Lyngby - Vores klub!

Brugeravatar
stadionpølsen
Indlæg: 3728
Tilmeldt: tirs 9. jul 2002 10:18
Geografisk sted: Bryggen

Indlægaf stadionpølsen » tors 7. jun 2007 17:59

Jakob P. skrev:Hvad med "vores egen" Lyngby Boldklubs Viking Vender Hjem? Ville den ikke være oplagt?


JA JA JA og skammer mig helt over ikke at have forslået det. Kom i tanke om det på vej hjem. Det er Danmark's "Never walk alone"!
STADIONPØLSEN LBK - Danmarksmesteren på Grill! /ignore Punto. Punto is now on Ignore

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin
Indlæg: 5194
Tilmeldt: fre 21. jun 2002 12:48
Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Jakob P. » tors 7. jun 2007 18:09

stadionpølsen skrev:
Jakob P. skrev:Hvad med "vores egen" Lyngby Boldklubs Viking Vender Hjem? Ville den ikke være oplagt?


JA JA JA og skammer mig helt over ikke at have forslået det. Kom i tanke om det på vej hjem. Det er Danmark's "Never walk alone"!

Det tror jeg NOK, det er :)
Kongens Lyngby - Vores klub!

Brugeravatar
Donjetz
Indlæg: 264
Tilmeldt: lør 20. aug 2005 03:34
Geografisk sted: Allrox

Indlægaf Donjetz » fre 8. jun 2007 00:41

Helt enig, en fantastisk sang. Og er helt sikkert med på at gøre den til vores "anthem". Håber alle er med på det:-)

Brugeravatar
stadionpølsen
Indlæg: 3728
Tilmeldt: tirs 9. jul 2002 10:18
Geografisk sted: Bryggen

Indlægaf stadionpølsen » fre 8. jun 2007 09:24

IGEN må jeg opfodre klubben til at SPILLE VORES SANG: "Når Lyngby Boldklub's Viking vender hjem" på i det mindste disse tidspunkter:

1 - Før kampen... Det siger vel sig selv!
2 - SOM DEN SIDSTE SANG inden 2. Halveg fløjtes i gang!!

Den bliver jo MISbrugt nu som "en tak for i dag og skrub lige hjem" sang - HVIS den da altså overhovedet bliver spillet?!?

TAG JER SAMMEN oppe i speakerboxen... Ellers kommer DJ Stadionpølsen og smider plader på når i mindst venter det! hahaha

VMOS LYGNBY!!
STADIONPØLSEN LBK - Danmarksmesteren på Grill! /ignore Punto. Punto is now on Ignore

Brugeravatar
Jakob P.
Site Admin
Indlæg: 5194
Tilmeldt: fre 21. jun 2002 12:48
Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Jakob P. » fre 8. jun 2007 10:47

stadionpølsen skrev:VMOS LYGNBY!!

Tidlig start på weekenden? :D
Kongens Lyngby - Vores klub!


Tilbage til "Forslag til nye sange"



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster