Idé til ny sang til tribunen.

Har du en "sanger" gemt i maven, eller har du bare fundet på den fede tekst til en ny Lyngby-sang? Så post dem her i dette forum.
LBK-Fan

Idé til ny sang til tribunen.

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 13:24

Her den anden dag faldt jeg over "Bæller øl og sæbe" sangen, som er nogle japanske fans, der synger. (lyder på dansk som bæller øl og sæbe...)

Men tænkte om man kunne skrive en sang på denne og kom frem til følgende:

Vi er dem fra Lyngby af.
Det... Kongeblå fællesskab.
Følger jer til døden. (evt graven i stedet for døden)
LBK(åååååå)
hey... hey hey hey hey
og forfra..
melodi: http://www.youtube.com/watch?v=WBTPxDq8FTM

Hvad synes i?? :) Tror den kunne skabe god stemning og er let at lære.

KM
Geografisk sted: København NV

Indlægaf KM » tirs 11. okt 2011 14:00

Jeg er vild med idéen om at bruge "Bæller øl og sæbe" som melodi. Men teksten har vel en stavelse for meget i de første to linjer i forhold til den oprindelige? Jeg kan i hvert fald ikke få det hele til at passe sammen.

Udover de to første linjer synes jeg det er cool

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Re: Idé til ny sang til tribunen.

Indlægaf Dobbeltgængeren » tirs 11. okt 2011 14:02

LBK-Fan skrev:Her den anden dag faldt jeg over "Bæller øl og sæbe" sangen

LOL. "Bæller øl og sæbe sangen" er selvfølgelig Twisted Sister "We're Not Gonna Take It". Stort pop-rock hit i midten af 80erne.

http://www.youtube.com/watch?v=4xmckWVPRaI&ob=av2n

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:02

hvis du synger bæller øl og sæbe, så passer det bedre til melodien hvis du tillægger den sidste stavelse.. Synes jeg i hvert fald, men kan godt være det er min mening.

LBK-Fan

Re: Idé til ny sang til tribunen.

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:03

Dobbeltgængeren skrev:
LBK-Fan skrev:Her den anden dag faldt jeg over "Bæller øl og sæbe" sangen

LOL. "Bæller øl og sæbe sangen" er selvfølgelig Twisted Sister "We're Not Gonna Take It". Stort pop-rock hit i midten af 80erne.

http://www.youtube.com/watch?v=4xmckWVPRaI&ob=av2n

pinligt... :oops:

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Indlægaf Dobbeltgængeren » tirs 11. okt 2011 14:05

LBK-Fan skrev:hvis du synger bæller øl og sæbe, så passer det bedre til melodien hvis du tillægger den sidste stavelse.. Synes jeg i hvert fald, men kan godt være det er min mening.

Så siger vi det.

Men din tekst kan jeg slet ikke få til at stemme... Syng lige både første og anden linie engang til, og se om det passer? "Af" skal da ihvertfald slettes i første linie, hvis det skal give nogen som helst mening.

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:09

Dobbeltgængeren skrev:
LBK-Fan skrev:hvis du synger bæller øl og sæbe, så passer det bedre til melodien hvis du tillægger den sidste stavelse.. Synes jeg i hvert fald, men kan godt være det er min mening.

Så siger vi det.

Men din tekst kan jeg slet ikke få til at stemme... Syng lige første linie inden i hovedet engang, og se om det passer?

Altså kan godt se det hverken passer med stavelserne i første eller anden linje. Da der er 7 i mit forslag og 6 i teksten. Men sværger jeg kan få det til at passe så det lyder godt.

I første linje, svarer det lidt til "Bæller øl og sæbe af", lyder dumt men prøv ;)

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Indlægaf Dobbeltgængeren » tirs 11. okt 2011 14:11

LBK-Fan skrev:
Dobbeltgængeren skrev:

Så siger vi det.

Men din tekst kan jeg slet ikke få til at stemme... Syng lige første linie inden i hovedet engang, og se om det passer?

Altså kan godt se det hverken passer med stavelserne i første eller anden linje. Da der er 7 i mit forslag og 6 i teksten. Men sværger jeg kan få det til at passe så det lyder godt.

I første linje, svarer det lidt til "Bæller øl og sæbe af", lyder dumt men prøv ;)

Må jeg foreslå du holder inde med at bælle alt det øl og sæbe? Det er tydeligvis ikke godt for kreativiteten...

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:12

Dobbeltgængeren skrev:
LBK-Fan skrev:
Dobbeltgængeren skrev:

Så siger vi det.

Må jeg foreslå du holder inde med at bælle alt det øl og sæbe? Det er ikke godt for din kreativitet...

Bliver vel nærmest mere kreativ?? ;) hvis jeg kunne optage og uploade ville det måske være bedre. Ved dog ikke hvordan.

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Indlægaf Dobbeltgængeren » tirs 11. okt 2011 14:14

LBK-Fan skrev:
Dobbeltgængeren skrev:
LBK-Fan skrev:
Dobbeltgængeren skrev:

Så siger vi det.

Må jeg foreslå du holder inde med at bælle alt det øl og sæbe? Det er ikke godt for din kreativitet...

Bliver vel nærmest mere kreativ?? ;) hvis jeg kunne optage og uploade ville det måske være bedre. Ved dog ikke hvordan.

Ja, optag og læg det op. Det vil jeg gerne høre. Glæder mig allerede

Billede

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:17

Dobbeltgængeren skrev:
LBK-Fan skrev:
Dobbeltgængeren skrev:
LBK-Fan skrev:
Dobbeltgængeren skrev:

Så siger vi det.

Ja, optag og læg det op. Det vil jeg gerne høre. Glæder mig allerede

Billede

Kommer en gang i aften... Inden landskamp selvfølgelig.. Har ikke lige min mikrofon her, og den som er i bærbaren er ret skidt ;)

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:25

Har fundet ud af hvorfor jeg kan få det til at passe.
Når Vegalta Sendais fans synger den tilføjer de en ekstra stavelse når de siger sendaiiiii :) Hvis i lægger mærke til det.

KM
Geografisk sted: København NV

Indlægaf KM » tirs 11. okt 2011 14:44

Hvorfor ikke bare synge "Vi er Lyngby Boldklub" i første linje og så finde på noget nyt i 2. linje? Der er da ingen grund til at ændre i antallet af stavelser, bare fordi nogle japanere gør det - du vil jo lave et cover af "Bæller øl og Sæbe" og ikke ベガルタ仙台応援風景2 ;)

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 14:49

KM skrev:Hvorfor ikke bare synge "Vi er Lyngby Boldklub" i første linje og så finde på noget nyt i 2. linje? Der er da ingen grund til at ændre i antallet af stavelser, bare fordi nogle japanere gør det - du vil jo lave et cover af "Bæller øl og Sæbe" og ikke ベガルタ仙台応援風景2 ;)

haha god pointe, synes nu ellers ベガルタ仙台応援風景2 er meget fedt? ;)
men fair nok. Som dobbeltgængeren siger så har jeg nok fået lidt for meget øl og sæbe :p prøver igen så.. :)

LBK-Fan

Indlægaf LBK-Fan » tirs 11. okt 2011 15:12

Har lige hørt den originale med Twisted Sister, og der er der mange tilfælde hvor de bruger 7 stavelser forresten. Altså når de synger versne. :) Bare lige for at forsvare mig selv ;)

Tilbage til "Forslag til nye sange"