Lyngby med i topcenterprojekt

Her kan du diskutere emner vedrørende Lyngby Boldklub, kampe, stemning, fankultur mm.
Androsan
Geografisk sted: Valby

Lyngby med i topcenterprojekt

Indlægaf Androsan » man 13. nov 2017 13:21

Lyngby BK og fck i samarbejde om to topcentre.

http://Lyngby-Boldklub.dk/2017/11/13/Ly ... terprojekt
Der var engang, hvor vi sang den samme sang...

Thomas Wivel v2

Re: Lyngby med i topcenterprojekt

Indlægaf Thomas Wivel v2 » man 13. nov 2017 13:59

Umiddelbart et rigtigt klogt valg. Det siger sig selv at fck og Lyngby vil have foden indenfor hos alle talenterne i disse to centre, men vigtigst er det at holde farum fra fadet. Jeg tror kun at det kan gavne Lyngby. Ved at indgå samarbejde med fck kan er jo også bygges nogle relationer til dem, som jo kan komme begge klubber til gavn på mange andre måder. Det gamle had til fck lever når vi møder dem, men til daglig er midt blevet erstattet af hadet til farum. Jeg ser hellere end gerne et samarbejde med fck, hvis det kan hjælpe os i kampen mod virusen fra Rustenborg.

Brugeravatar
1961
Geografisk sted: Nørrebro

Indlægaf 1961 » man 13. nov 2017 14:41

Thomas Wivel v2 skrev:Umiddelbart et rigtigt klogt valg. Det siger sig selv at fck og Lyngby vil have foden indenfor hos alle talenterne i disse to centre, men vigtigst er det at holde farum fra fadet. Jeg tror kun at det kan gavne Lyngby. Ved at indgå samarbejde med fck kan er jo også bygges nogle relationer til dem, som jo kan komme begge klubber til gavn på mange andre måder. Det gamle had til fck lever når vi møder dem, men til daglig er midt blevet erstattet af hadet til farum. Jeg ser hellere end gerne et samarbejde med fck, hvis det kan hjælpe os i kampen mod virusen fra Rustenborg.

Du har helt ret, set ud fra et realistisk perspektiv, men heldigvis er fodbold følelser, derfor er FCK nr. 1 på min hadeliste.
Uanset hvad vil racisme aldrig blive stuerent.

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Indlægaf Dobbeltgængeren » man 13. nov 2017 16:41

Jeg synes slet ikke der er noget had længere imellem os og andre. Det var der dengang da der var fights og seriøs hadske vibes i luften før, under og efter kampene - primært imod BIF og FCK op igennem 90erne. Så har der været nogle enkelte kampe i ny og næ siden, men ikke det store og man kan gå side om side med hinanden, hvilket ikke kunne lade sig gøre for et par årtier siden. Nu til dags fokuseres der kun på spillet på banen under kampen, og der er nærmest ingen episoder på kampdagene længere. Væk er oftest de slemmeste typer. Det er selvfølgelig fint nok, men det har samtidig taget brodden af lokalderbys.

Brugeravatar
1961
Geografisk sted: Nørrebro

Indlægaf 1961 » man 13. nov 2017 16:58

Ja DG , du kan ikke få det hele, hvad foretrækker du så, lidt brod eller fred ? :)
Iøvrigt had er sådan et negativt ord, og at FCK er min hadeklub nr. 1, betyder selvfølgelig ikke at jeg går rundt og hader aller FCK'ere, skal vel snarest forstå sådan at sejre over dem giver størst glæde, medmindre det lige er sådan en kamp som broncekampen i Herning, der skabte sandelig også meget stor glæde.
Uanset hvad vil racisme aldrig blive stuerent.

Thomas Wivel v2

Indlægaf Thomas Wivel v2 » man 13. nov 2017 18:06

Farum blev skabt på kommunal svindel, vi gik konkurs og spillerne røg til farum. Østergaard fik sparket i Kattebakken. Tiden har gjort at farum for mig er hademodstanderen. Glæden ved at vinde over fck er muligvis en tand større da vi der er størst underdogs.
Afstanden til fck er meget større end den er til farum. Med held og en ønskebrønd kan vi godt overhale farum en dag.

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Indlægaf Dobbeltgængeren » man 13. nov 2017 20:23

1961 skrev:Ja DG , du kan ikke få det hele, hvad foretrækker du så, lidt brod eller fred ? :)
Iøvrigt had er sådan et negativt ord, og at FCK er min hadeklub nr. 1, betyder selvfølgelig ikke at jeg går rundt og hader aller FCK'ere, skal vel snarest forstå sådan at sejre over dem giver størst glæde, medmindre det lige er sådan en kamp som broncekampen i Herning, der skabte sandelig også meget stor glæde.

Jeg synes det er fint som det er nu. Men det gør selve kampene og stemningen omkring noget mindre intens. Det er bare sådan det er, og derfor føler jeg egentlig ikke noget had til nogle længere. Det er bare det.

Agento

Indlægaf Agento » man 13. nov 2017 20:25

FCN er da MEGA plastic klub, med usle fans :) :)

Lyngbyermithold

Indlægaf Lyngbyermithold » tirs 14. nov 2017 08:28

Jeg nærer intet had til hverken FCK, BIF eller FCN, men når det er sagt, er det de 3 hold, jeg helst vil besejre.

Og hvor ville det i grunden være trist, hvis vi ikke havde kampe mod de 3 hold. Ja, det er da aldrig fedt at tabe en fodbold kamp, men når vi taber til eller vinder over et af jydeholdene er der bare ikke de samme følelser på spil, som mod de 3 lokale modstandere.

Disse lokalderbys ville jeg ikke være foruden.

Og fedt, at vi uden for banen kan arbejde sammen.

Thomas Wivel v2

Indlægaf Thomas Wivel v2 » tirs 14. nov 2017 09:15

Lyngbyermithold skrev:Jeg nærer intet had til hverken FCK, BIF eller FCN, men når det er sagt, er det de 3 hold, jeg helst vil besejre.

Og hvor ville det i grunden være trist, hvis vi ikke havde kampe mod de 3 hold. Ja, det er da aldrig fedt at tabe en fodbold kamp, men når vi taber til eller vinder over et af jydeholdene er der bare ikke de samme følelser på spil, som mod de 3 lokale modstandere.

Et samarbejde med farum vil aldrig komme på tale.

ibrehnécairo

Indlægaf ibrehnécairo » tirs 14. nov 2017 15:21

Jeg må så melde mig som en der nærer et kæmpe had til FCK og Farum. Nyder deres nederlag lige så meget som vores sejre. Så barnlig er jeg.
Don Ø er en proletar. Det kan man både se og høre. Han har ikke opfundet, opbygget eller skabt meget andet end evidente, ligegyldige virksomhedsovertagelser, og en narcisistisk virksomhedskultur omkring hans eget ego.

Brugeravatar
Lakris
Geografisk sted: Kongens By
Kontakt:

Indlægaf Lakris » tirs 14. nov 2017 15:30

ibrehnécairo skrev:Jeg må så melde mig som en der nærer et kæmpe had til FCK og Farum. Nyder deres nederlag lige så meget som vores sejre. Så barnlig er jeg.

Skal vi starte en børnehave sammen så :D

Der skal også være forskel på at vi fans har et had til en anden klub, især dem der er gamle nok til at kunne huske historien.

Ikke sikker på spillerne i truppen kender alle historier og derfor er det nok mere nogle andre ting der gør så gældende i kampene mod fck, farum og bif.

At vi så i baglandet gør hvad vi nu kan for at gøre vores egne chancer større i jagten på talenterne ser jeg ingen problemer i, der skal vi bare gøre alt hvad vi kan og er det at lege lidt med "fjenden" så må det være såen.

Indlægaf UMUR » tirs 14. nov 2017 17:55

FCK er jo heller ikke vores største "fjende", når det kommer til talenter. Det er alligevel så få af deres talenter, der får chancen på 1. holdet, at de fleste formodentlig alligevel ryger til os, men mindre de er KÆMPE talenter, hvor FCK nok også vil kæmpe lidt mere for at få dem. Brøndby og specielt Farum er meget værre modstandere i kampen om den Sjællandske talentmasse.

...selvom projektet lugter en lille smule af rugekasse klub til FCK, så har jeg svært ved at se en downside. Vi samarbejder pludselig med Nordens største klub, og vil i den forbindelse måske få mulighed for at få fat i nogle større talenter end ellers, og samtidig måske også få bedre udviklings muligheder for vores trænere, og bedre trænings fasciliteter til talenterne. Hvis FCK vil have én a vores talenter eller spillere, så køber de dem jo alligevel bare. Så lad os glæde os over, at vi nu måske får lidt mere ud af den omstændighed, at vi er den lille klub i denne ligning.

Brugeravatar
Dobbeltgængeren

Indlægaf Dobbeltgængeren » tirs 14. nov 2017 18:28

Lyngbyermithold skrev:Jeg nærer intet had til hverken FCK, BIF eller FCN, men når det er sagt, er det de 3 hold, jeg helst vil besejre.

Meget sådan jeg også oplever det efterhånden!

Logos
Geografisk sted: kroppen i Herlev - ånden i Lyngby

Indlægaf Logos » tirs 14. nov 2017 23:37

1961 skrev:
Thomas Wivel v2 skrev:Umiddelbart et rigtigt klogt valg. Det siger sig selv at fck og Lyngby vil have foden indenfor hos alle talenterne i disse to centre, men vigtigst er det at holde farum fra fadet. Jeg tror kun at det kan gavne Lyngby. Ved at indgå samarbejde med fck kan er jo også bygges nogle relationer til dem, som jo kan komme begge klubber til gavn på mange andre måder. Det gamle had til fck lever når vi møder dem, men til daglig er midt blevet erstattet af hadet til farum. Jeg ser hellere end gerne et samarbejde med fck, hvis det kan hjælpe os i kampen mod virusen fra Rustenborg.

Du har helt ret, set ud fra et realistisk perspektiv, men heldigvis er fodbold følelser, derfor er FCK nr. 1 på min hadeliste.

:nod: Og sådan bliver det også ved med at være for mig.

Intet mod folk, der holder med FCK, men hader FCK.

A pro po følelser er Farum på en fordømt andenplads og derefter har Randers en særlig plads i den onde del af mit hjerte, selvom pladsen er blevet mindre efter deres klamme chef tog til AGF.

Tilbage til "Generelt"